The strong voice of a great community
Σεπτέμβριος, Οκτώβριος 2006

Πίσω στο ευρετήριο

 ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

ΔΗΜΟΣ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ- ΚΕΝΤΡΟ ΣΠΟΥΔΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΔΕΙΞΗΣ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ (ΚΕΜΙΠΟ)

Πρακτικά 2ου ΣΥΜΠΟΣΙΟΥ  “Παιδεία -Εκπαίδευση στις αλησμόνητες πατρίδες της Ανατολής”.  Νέα Ιωνία εκδ. ΚΕΜΙΠΟ 2006 τηλ. 210 -2795012

 

Ένα πολύ σημαντικό και άρτια οργανωμένο συνέδριο το οποίο πραγματοποιήθηκε από το Δήμο Νέας Ιωνίας και το ΚΕΜΙΠΟ το τριήμερο 25,26,27 Νοεμβρίου 2005, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, δε θα μπορούσε να μην έχει και εξίσου σημαντικά και άρτια πρακτικά, τα οποία κυκλοφόρησαν το καλοκαίρι του 2006 με επιμέλεια του Χ. Σαπουντζάκη και του Μ. Λυκούδη,  προέδρου και του αντιπροέδρου του ΚΕΜΙΠΟ αντίστοιχα. Το συνέδριο το οποίο είχε πραγματοποιηθεί στο πολύ όμορφο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Νέας Ιωνίας, όπου υπάρχει ένα  καταπληκτικό μουσείο Υφαντουργίας-Ταπητουργίας που διασώζει κομμάτια του μικρασιατικού πολιτισμού, είχαν τιμήσει με την παρουσία τους ο πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας Κ. Παπούλιας, η Πρύτανης του Πανεπιστημίου της Ευρώπης Ε. Γλύκατζη – Αρβελέρ, η οποία είχε πραγματοποιήσει και  την εισαγωγική ανακοίνωση, και πολλοί πολίτες της Νέας Ιωνίας, γειτονικών δήμων καθώς και  από άλλα μέρη της Ελλάδας, οι περισσότεροι μέλη προσφυγικών σωματείων.

Τα πρακτικά του  Συνεδρίου, το οποίο στήριξαν η Ομοσπονδία Προσφυγικών Σωματείων Ελλάδας, και τα Σωματεία Σπάρτης, Αλαγιωτών Ινεπολιτών, Κασταμονιτών, Προκοπιέων και ο Ιωνικός Σύνδεσμος, προλογίζουν  ο δήμαρχος Νέας Ιωνίας πρώην υπουργός και βουλευτής Γ. Χαραλάμπους και ο Χ. Σαπουντζάκης, οι οποίοι  δίνουν και τους βασικούς στόχους της μεγάλης αυτής συνεύρεσης των προσφύγων, συμβολή ενός προσφυγικού δήμου   στη διατήρηση της μνήμης.

Στα πρακτικά του συνεδρίου, παρουσιάζουν τις εργασίες τους για τον Ελληνισμό της Ανατολής οι εξής επιστήμονες:  Χ. Μπαμπούνης με θέμα: Η Εκπαιδευτική πραγματικότητα στη Μ. Ασία (1873-77). τόποι και κοινότητες, σύλλογοι και σχολεία.  Κ. Φωτιάδης : Η Εκπαίδευση στον Πόντο. Α. Παυλίδης: Οικουμενικό Πατριαρχείο και Οθωμανικό κράτος, κατά το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα. Όψεις της εκπαίδευσης του Μικρασιατικού Ελληνισμού. Κ. Πιτσάκης : Ο Μικρασιατικός χώρος στην ιστορία της νεοελληνικής νομικής Παιδείας. Φ. Μαλκίδης : Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της Ελληνικής Παιδείας στον Πόντο. Π. Κονόρτας : Η Οργάνωση της Εκπαίδευσης στην Οθωμανική Αυτοκρατορία (μέσα του 19ου-αρχές του 20ου αιώνα). Ο ρόλος και οι επιδιώξεις της Οθωμανικής διοίκησης.  Μ. Λίτινα: Το Παρθεναγωγείο του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων στην Κωνσταντινούπολη.  Α. Παπαδοπούλου : Η Εκπαίδευση στη Μαγνησία της Μικράς Ασίας. Δ. Αντωνίου : Η Εκπαιδευτική κατάσταση στην περιοχή της Ελληνικής διοίκησης Σμύρνης 1919-1922. Λ. Ιστικοπούλου : Το Ελληνογερμανικό Λύκειο Κυριάκου Γιαννίκη και η Επαγγελματική Εκπαίδευση στη Σμύρνη, Ι. Παπαδόπουλος : Η εκπαίδευση στην Καππαδοκία από τις αρχές του 19ου αιώνα ως την ανταλλαγή των πληθυσμών.  Θ. Πυλαρινός : Μαργαρίτης Ευαγγελίδης και “Ανατολή” Α. Χρήστου  : Η ίδρυση του Πανεπιστημίου της Σμύρνης και ο Κων/νος Καραθεοδωρή (1873-1950).Χ. Σολδάτος : Η ζωή του υπόδουλου Μικρασιατικού Ελληνισμού, η συνδρομή των σχολείων και η συμβολή του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην οργάνωση της ζωής και της Παιδείας του. Χ. Σαπουντζάκης: Παιδεία-Εκπαίδευση στο χώρο της Μητροπόλεως Πισιδίας. Ν. Παραρά – Ευτυχίδου Η Αναξαγόρειος Σχολή Βουρλών. Α. Καζατζόγλου Τα σχολεία των Τυάνων στην Καππαδοκία.

Εκτός από τις επιστημονικές ανακοινώσεις τα πρακτικά του Συνεδρίου υπενθυμίζουν και τις παράλληλες εκδηλώσεις,  την παρουσίαση  τραγουδιών  από τη Μικρά Ασία από το πνευματικό κέντρο του Δήμου Νέας Ιωνίας  και το Κέντρο Αιγαιακών Λαογραφικών και Μουσικολογικών Ερευνών, το Θεατρικό Μονόπρακτο “Η ΣΙΠΥΛΙΝΑ” σε σκηνοθεσία Α. Παπαδόπουλου.  και τα εργαστήρια που πραγματοποιήθηκαν για την Παιδεία και την Ιστορία της Μικράς Ασίας.

Τα πρακτικά του συνεδρίου του ΚΕΜΙΠΟ, αποτελούν μία ιδιαίτερη συμβολή στη μελέτη και την έρευνα του Ελληνισμού της Ανατολής και αποδεικνύει ότι οι Δήμοι έχοντας, άρχοντες και πολίτες, με σαφή γνώση της ταυτότητάς τους, μπορούν να ξεπεράσουν την καθημερινότητα  και τον  ατομικό ευδαιμονισμό και να περάσουν στο επόμενο στάδιο. Σ΄ αυτό της καταγραφής της ιστορικής διαδρομής και αλήθειας και στην έννοια του άρχοντα και του πολίτη με την πλατωνική και αριστοτέλεια προσέγγιση.

 

Φάνης Μαλκίδης