The strong voice of a great community
Μάρτης, 2009

Πίσω στο ευρετήριο

Η Όπερα Μέγας Αλέξανδρος

 

Με επιστολή του ο πρόεδρος της Παμμακεδονικής Ένωσης του Οντάριο μας πληροφορεί ότι η οργάνωση της οποίας ηγείται υπήρξε ο οργανωτής της όπερας, χωρίς ωστόσο να έχει να κάνει οτιδήποτε με την καλλιτεχνική επιμέλεια της παράστασης. Σύμφωνα με τον πρόεδρο η οργάνωση συμφώνησε να καταβάλει τα έξοδα της παραγωγής της, να την προωθήσει, να ετοιμάσει ένα πρόγραμμα και να διαθέσει,(πουλήσει), εισιτήρια.

Συγκεκριμένα, γράφει ο αποστολέας, την αίθουσα του θεάτρου επέλεγε ο συνθέτης. Εάν η ακουστική δεν ήταν η πρέπουσα, η ευθύνη ήταν δική του. Η διοίκηση της οργάνωσης προσκάλεσε τον συνθέτη να συναντηθεί με το τεχνικό προσωπικό  του θεάτρου προκειμένου να συζητήσουν λεπτομέρειες γύρω από τον φωτισμό και το ακουστικό σύστημα του θεάτρου. Εμείς δεν είχαμε να κάνουμε τίποτα με αυτό, τονίζει ο κ. Κάρας. Η επιλογή της ορχήστρας, των καλλιτεχνών της όπερας καθώς επίσης και τα  μέρη που θα έπρεπε να παρουσιαστούν, όλα αποφασίστηκαν από τον συνθέτη και τον διευθυντή της ορχήστρας. Οι ίδιο δεν είχαμε καμία απολύτως ανάμειξη με αυτά ακόμα δε αντιμετώπιζε δυσκολία με τα ονόματα των εκτελεστών που τραγουδούσαν σε αυτήν. Οι ίδιοι: “δεν κόψαμε ούτε μια νότα, καθώς δεν είχα αντίτυπο του μουσικού έργου”, τονίζει ο επιστολογράφος, όλες οι αλλαγές έγιναν από τον συνθέτη, χωρίς καμία απολύτως δική μας  γνώση ή και παρεμβολή. Οι κατηγορία ότι εμείς επιφέραμε αλλαγές στο αρχικό κείμενο και επιλέξαμε τα μέρη που παίχθηκαν αποτελούν απλούστατα ψέμα. Κάτι τέτοιο ήταν απλούστατα αδύνατο για εμάς, τονίζει ο επιστολογράφος. Επιπλέον συμπληρώνει, οι ίδιοι δεν είχαμε να κάνουμε τίποτα με την επιλογή των καλλιτεχνών που τραγουδούσαν τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που τους πληρώσαμε. Συμφωνήσαμε να πληρώσουμε τον διευθυντή της ορχήστρας ένα συγκεκριμένο ποσό με το οποίο επρόκειτο να καλυφθούν επίσης και οι δαπάνη για την αμοιβή των τραγουδιστών και της ορχήστρας. Το συμβόλαιο ήταν έγγραφο. Οι υπαινιγμοί ότι εμείς επιφέραμε αλλαγές προκειμένου να εξοικονομήσουμε χρήματα, αποτελούν ψεύδος.  Τέλος την ορχήστρα την επέλεξε ο διευθυντής της. Εάν ο αριθμός των οργάνων και η ικανότητα των μελών της ορχήστρας αποτελεί κάποιο πρόβλημα, και πάλι και στην περίπτωση αυτή ήταν πέρα των δικών μας γνώσεων και δυνάμεων, καθώς επίσης και εκτός κάθε υπευθυνότητας μας κάτι τέτοιο.

Ορισμένοί υπαινιγμοί που ακούστηκαν εναντίον μας είναι σοβαροί και πραγματικά προσβλητικοί. Παρ’ όλα αυτά τελείως απαράδεκτοι και αναληθείς.

Διαθέσαμε αναρίθμητες ώρες στην προσπάθειά μας να προωθήσουμε την εργασία ενός Ελληνό-Καναδού συνθέτη, να συνδράμουμε το Ελληνικό Σπίτι (γηροκομείο), και να παρουσιάσουμε στην παροικία μας κάτι το πραγματικά καινούργιο. Σαν ανταμοιβή φαίνεται ότι πήραμε ορισμένους επαίνους οι οποίοι συνοδευόταν από ψέματα τα οποία μας δυσφημούν.”

Αντιλαμβανόμαστε το παράπονο του προέδρου της Παμμακεδονικής Ένωσης και συμφωνούμε απόλυτα μαζί του για την καταπάτηση των δικαίων του, επηρεασμένοι με την παραπληροφόρηση που δεχθήκαμε από την άλλη πλευρά. 

Θα πρέπει να ωστόσο να τονισθεί ότι στο κείμενο υπήρξε καλόπιστη κριτική και καμία απολύτως πρόθεση προσβολής ή και μείωσης του κύρους των πρωτεργατών, οι οποίοι αναμφίβολα εργάστηκαν με υπομονή και επιμονή προκειμένου να παρουσιάσουν και να εισαγάγουν στην μικρή μας παροικία και αυτή τη μορφή της τέχνης, για την οποία οφείλουμε να είμαστε περήφανοι, λόγω του ότι διαθέτουμε έναν σοβαρό αριθμό καλλιτεχνών οι οποίοι έχουν ξεπεράσει τα στενά περιθώρια της παροικιακής μας μόνωσης και διαπρέπουν στους ευρύτερους Καναδικούς ορίζοντες.

Όσο για τον συνθέτη του “Μεγάλου Αλεξάνδρου” πιστεύουμε ότι εκείνοι που θέλησαν να τον υποστηρίξουν με την παρουσία τους στην εκδήλωση, και έχοντας υπ’ όψη τις σημερινές εξηγήσεις των διοργανωτών της παράστασης, θα πρέπει να σχηματίσουν δική τους γνώμη για την ποιότητα της τέχνης και του τεχνουργού. Προσωπικά εκφράζουμε τη λύπη μας εάν κάποιο σημείο της αρθρογραφίας αδίκησε τους διοργανωτές. Αγνοούσαμε την πραγματικότητα και οι πληροφορίες που μας δόθηκαν ήταν απόλυτα αναληθείς. Η δε κριτική της τέχνης, όπως τόσο καλά γνωρίζει και ο συμπαθής επιστολογράφος, βασίζεται πάνω στις πληροφορίες και την ποιότητα της παράστασης. Εκείνο πάντως που θα πρέπει να τονισθεί για ακόμα μια φορά είναι το γεγονός ότι κατόρθωσαν να φέρουν μέσα στην αίθουσα του θεάτρου για να παρακολουθήσουν την παράσταση περισσότερους από πεντακόσιους ομογενείς. Μια λεπτομέρεια

Η οποία πραγματικά τους τιμά.

Πατρίδες