The strong voice of a great community
Éïýíéïò 2017

Ðßóù óôï åõñåôÞñéï

   

ΕπιτÝλους, η σαρßα γκρεμßζεται μÝσω Στρασβοýργου!

 

Του ΘÜνου ΤζÞμερου


Ιδοý το τερατþδες θÝμα, με δýο κουβÝντες. Στην ΕλλÜδα ισχýουν, ταυτüχρονα και παρÜλληλα, δýο νομικÜ συστÞματα: το ελληνικü δßκαιο και ο ισλαμικüς νüμος, η σαρßα. ΦυσικÜ, πρüκειται για παγκüσμια πρωτοτυπßα. Η ΕλλÜδα εßναι το μοναδικü κρÜτος στην Ευρþπη στο οποßο ισχýει η σαρßα, και εßναι το μοναδικü κρÜτος στον κüσμο στο οποßο υπÜρχουν παρÜλληλα νομικÜ συστÞματα! Ακüμα και στην Τουρκßα, τη σαρßα την κατÜργησε ο ΚεμÜλ το 1923.
 
¼μως στη χþρα του υπαρκτοý σουρεαλισμοý, αλλιþς κρßνεσαι απü τα δικαστÞρια αν εßσαι μουσουλμÜνος κι αλλιþς αν εßσαι οτιδÞποτε Üλλο! Και τι γßνεται αν Ýνας ¸λληνας μουσουλμÜνος ζητÞσει να υπαχθεß στην ελληνικÞ νομοθεσßα; Ο ¢ρειος ΠÜγος τοý στερεß αυτü το δικαßωμα!Να το επαναλÜβω, γιατß δυσκολεýεσαι να το πιστÝψεις:
το ανþτατο δικαστÞριο μιας ευρωπαúκÞς χþρας, η

οποßα στο ΣýνταγμÜ της και στη νομοθεσßα της κατοχυρþνει την ισüτητα των ΕλλÞνων πολιτþν Ýναντι του νüμου, και επιπλÝον Ýχει επικυρþσει üλες τις διεθνεßς συμβÜσεις για τα ανθρþπινα δικαιþματα, στα οποßα περιλαμβÜνεται ως βασικü δικαßωμα η ισονομßα, δεν επιτρÝπει σε Ýναν ¸λληνα πολßτη να κριθεß απü την ελληνικÞ Δικαιοσýνη ως ¸λληνας πολßτης, αλλÜ τον στÝλνει πακÝτο στον μουφτÞ!
 
¹ταν θÝμα χρüνου να φτÜσει το θÝμα στο Στρασβοýργο, στο Ευρωπαúκü ΔικαστÞριο Ανθρωπßνων ΔικαιωμÜτων, μετÜ απü προσφυγÞ Ελληνßδας μουσουλμÜνας. Και πολý Üργησε, αλλÜ φαντÜζεστε πüσοι και κυρßως πüσες -μια και οι γυναßκες εßναι οι μüνιμες αδικημÝνες του ισλαμικοý νüμου- θα Þθελαν να το κÜνουν και δεν το τüλμησαν φοβοýμενες την κοινωνικÞ κατακραυγÞ και την απομüνωση απü την ßδια την κοινüτητÜ τους;
 

Η υπüθεση, για την οποßα Ýχω γρÜψει πολλÝς φορÝς, εßναι, κοντολογßς, η εξÞς:

 

Πεθαßνει ο σýζυγος τÞς ΧατιτζÝ ΜολλÜ Σαλß, κατοßκου ΚομοτηνÞς, χωρßς να αποκτÞσουν παιδιÜ, και με διαθÞκη σε συμβολαιογρÜφο τÞς αφÞνει üλη του την περιουσßα. Τη διαθÞκη προσβÜλλουν τα αδÝλφια του αποθανüντος διüτι η σαρßα τοýς δßνει το μεγαλýτερο μÝρος της περιουσßας. Το πρωτοδικεßο και το εφετεßο δικαιþνουν τη χÞρα. ¸ρχεται üμως ο ¢ρειος ΠÜγος που βγÜζει την απßστευτη απüφαση να αναπÝμψει την υπüθεση ξανÜ στο Εφετεßο, το οποßο με Üλλη σýνθεση, δικαιþνει τα αδÝλφια με το σκεπτικü üτι ο αποθανþν, ως μουσουλμÜνος, μολονüτι ¸λληνας υπÞκοος, δεν εßχε το δικαßωμα να συντÜξει διαθÞκη!
 
Και διερωτÜται κÜποιος: εßναι τρελοß αυτοß στον ¢ρειο ΠÜγο; ¼χι βÝβαια! Εßναι υπÜλληλοι διορισμÝνοι απü πολιτικοýς των οποßων την εýνοια επιδιþκουν. Διüτι η υπüθεση Ýχει και Üλλες πλευρÝς, πÝραν της νομικÞς. Να μην ξεχνÜμε üτι üσο ψηλüτερα φτÜνει Ýνα τÝτοιο θÝμα τα κριτÞρια εßναι περισσüτερο πολιτικÜ και λιγüτερο νομικÜ. Η απüφαση του Αρεßου ΠÜγου θÝλησε μÝσω της νομικÞς οδοý να διατηρÞσει Ýνα πολιτικü status quo. Και να μην ξεχνÜμε επßσης üτι τα δικαστÞρια δεν ψηφßζουν νüμους, απλþς τους εφαρμüζουν. ¼ταν ισχýουν ταυτüχρονα αντιφατικοß νüμοι, πþς περιμÝνουμε οι δικαστικÝς αποφÜσεις να μην εßναι αντιφατικÝς;
 
Κι επειδÞ για Ýνα νομικü θÝμα εßναι επιβεβλημÝνο να αναφερθοýμε στο νομικü του πλαßσιο, ας κÜνουμε μια μικρÞ ανασκüπηση της ιστορßας της ελληνικÞς σαρßας αλλÜ και των μýθων που διακινεß γι’ αυτÞν η κατευθυνüμενη δημοσιογραφßα.
 
Πρþτος μýθος: η σαρßα αναγνωρßζεται απü τη συνθÞκη της ΛωζÜνης. ΟυδÝν ψευδÝστερον! Η  συνθÞκη της ΛωζÜνης προβλÝπει την κατÜργησÞ της! Στην συνθÞκη, την οποßα μπορεßτε να διαβÜσετε ολüκληρη εδþ: δεν υπÜρχει οýτε μια αρÜδα για τη σαρßα. Στο Ε τμÞμα του 1ου μÝρους, τα Üρθρα 37-44 που αναφÝρονται στην προστασßα των μειονοτÞτων μιλοýν αποκλειστικÜ για τις μη μουσουλμανικÝς μειονüτητες που ζουν στην Τουρκßα. Και μüνο το Üρθρο 45 μιλÜει για τους μουσουμÜνους της ΕλλÜδας. Και τι λÝει; Μßα φρασοýλα:
 
"Τα αναγωρισθÝντα δια των διατÜξεων του παρüντος ΤμÞματος δικαιþματα εις τας εν Τουρκßα μη μουσουλμανικÜς μειονüτητας αναγνωρßζονται επßσης υπü της ΕλλÜδος εις τας εν τω εδÜφει αυτÞς ευρισκομÝνας μουσουλμανικÜς μειονüτητας.”
 
Σε απλÜ ΕλληνικÜ: ü,τι ισχýει για τους χριστιανοýς της Τουρκßας θα ισχýει και για τους μουσουλμÜνους της ΕλλÜδας. Τι δικαιþματα αναγνωρßζει η συνθÞκη της ΛωζÜνης στους μη μουσουλμÜνους της Τουρκßας; Το περιγρÜφει ξεκÜθαρα το Üρθρο 39:
 
"Οι ανÞκοντες εις μη μουσουλμανικÜς μειονüτητας υπÞκοοι Τοýρκοι θα απολαýωσι των αυτþν αστικþν και πολιτικþν δικαιωμÜτων ων και οι μουσουλμÜνοι. ΠÜντες οι κÜτοικοι της Τουρκßας, Üνευ διακρßσεως θρησκεýματος, θα þσιν ßσοι απÝναντι του νüμου. Η διαφορÜ θρησκεßας, δοξασßας Þ πßστεως δεν οφεßλει να αποτελÝση κþλυμα δι’ ουδÝνα τοýρκον υπÞκοον ως προς την απüλαυσιν των αστικþν και πολιτικþν δικαιωμÜτων…”
 
Το ßδιο λοιπüν θα πρÝπει να ισχýει και για τους μουσουλμÜνους της ΕλλÜδας: ισονομßα και ισοπολιτεßα με τους μη μουσουλμÜνους. Θα προσÝξατε üτι πουθενÜ δεν αναφÝρονται οι "μουσουλμÜνοι της ΘρÜκης”, αλλÜ οι "μουσουλμÜνοι της ΕλλÜδος”. ΟποιοσδÞποτε, δηλαδÞ, μουσουλμÜνος που κατοικεß οπουδÞποτε στην ΕλλÜδα Ýχει νομικü Ýρεισμα να διεκδικÞσει το ßδιο νομικü καθεστþς για οποιαδÞποτε υπüθεσÞ του οικογενειακοý δικαßου. Ο περιορισμüς του ειδικοý καθεστþτος στους μουσουλμÜνους της ΘρÜκης και üχι της ΔωδεκανÞσου Þ της ΑθÞνας εßναι μια νομιμοποιημÝνη παρανομßα μÝσα σε μια Üλλη νομιμοποιημÝνη παρανομßα.
 
Η συνθÞκη της ΛωζÜνης Ýχει και Ýνα "περßεργο” Üρθρο: το 42, για το οποßο κÜποιοι ισχυρßζονται üτι δÞθεν αφÞνει παρÜθυρο για την εφαρμογÞ της σαρßας. Εßναι üμως Ýτσι; Ας δοýμε τι λÝει το Üρθρο 42:
 
"Η ΤουρκικÞ ΚυβÝρνησις δÝχεται να λÜβη απÝναντι των μη μουσουλμανικþν μειονοτÞτων, üσον αφορÜ την οικογενειακÞν Þ προσωπικÞν αυτþν κατÜστασιν, πÜντα τα κατÜλληλα μÝτρα, üπως τα ζητÞματα ταýτα κανονßζωνται συμφþνως προς τα Ýθιμα των μειονοτÞτων τοýτων.”
 
Εßναι προφανÝς üτι το Üρθρο 42, του οποßου η διατýπωση εßναι σκοπßμως ασαφÞς, δεν μπορεß να αντßκειται στα υπüλοιπα Üρθρα που διασφαλßζουν την ισονομßα και ισοπολιτεßα των τοýρκων πολιτþν. Γι´ αυτü συνεχßζει, επεξηγþντας το πþς θα κανονßζονται τα ζητÞματα σýμφωνα με τα Ýθιμα:
 
"Τα μÝτρα ταýτα θÝλουσιν επεξεργασθÞ ειδικαß επιτροπαß, αποτελοýμεναι εξ ßσου αριθμοý αντιπροσþπων της ΤουρκικÞς ΚυβερνÞσεως και μιας εκÜστης των ενδιαφερομÝνων μειονοτÞτων. Εν περιπτþσει διαφωνßας, η ΤουρκικÞ ΚυβÝρνησις και το Συμβοýλιον της Κοινωνßας των Εθνþν θÝλουσι διορßσει, απü κοινοý, επιδιαιτητÞν εκλεγüμενον μεταξý των ευρωπαßων νομομαθþν.”
 
Τι Ýκαναν οι ειδικÝς επιτροπÝς του ΚεμÜλ; ΚατÜργησαν και τη σαρßα και τη δικαιοδοσßα των χριστιανþν κληρικþν σε ζητÞματα νομικÞς φýσεως και υπÞγαγαν üλους τους Τοýρκους πολßτες στο νεüτευκτο τουρκικü αστικü δßκαιο που Þταν μÜλιστα αντιγραφÞ του ελβετικοý. ΑνÜμεσα σε αυτÜ που καταργÞθηκαν Þταν το Μεικτü Συμβοýλιο της ορθüδοξης κοινüτητας, σþμα απü κληρικοýς και λαúκοýς, που εßχε την εποπτεßα σχολεßων, νοσοκομεßων, μονþν και κοινωφελþν ιδρυμÜτων, αλλÜ ασχολοýνταν και με δικαστικÝς διαφορÝς που ανÝκυπταν μεταξý ορθοδüξων και αφοροýσαν κυρßως υποθÝσεις προικοδοσßας και διαθηκþν.
 
ΦυσικÜ, πολý καλÜ Ýκανε ο ΚεμÜλ. Διüτι δεν χρειÜζονται ιδιαßτερες νομικÝς γνþσεις για να αντιληφθεß κÜποιος üτι Ýνα κρÜτος δεν μπορεß να Ýχει δýο Þ περισσüτερα συστÞματα δικαßου. Το κατÜλαβαν πολý καλÜ και οι εκπρüσωποι των θρησκευτικþν μειονοτÞτων οι οποßοι αποδÝχθηκαν οικειοθελþς το ελβετικü, τουρκικü πλÝον, αστικü δßκαιο. Αυτü Ýκανε και η ΓενικÞ ΣυνÝλευση της ΕλληνικÞς Κοινüτητας στην Τουρκßα, στις 27 Νοεμβρßου 1925. (ΛεπτομÝρειες εδþ)
 
Η μεταρρýθμιση üμως που Ýγινε στην Τουρκßα δεν Ýγινε ποτÝ στην ΕλλÜδα. Οýτε για τους μουσουλμÜνους οýτε για τους υπüλοιπους πολßτες. Εßναι χαρακτηριστικü üτι μÝχρι το 1982, αν Þσουν αλλüθρησκος, χριστιανüς ετερüδοξος Þ Üθρησκος δεν εßχες το δικαßωμα να παντρευτεßς. ¸πρεπε οπωσδÞποτε να σε στεφανþσει παπÜς. Και τα παιδιÜ που γεννιüντουσαν απü τÝτοια εκτüς νüμου (!) ζευγÜρια, ακüμα κι αν ο γÜμος εßχε τελεσθεß με το τυπικü του θρησκεýματüς τους, θεωροýνταν νüθα, μÝχρι την καθιÝρωση του πολιτικοý γÜμου στην ΕλλÜδα, δýο περßπου αιþνες μετÜ την καθιÝρωσÞ του στη Γαλλßα και σχεδüν 60 χρüνια μετÜ την καθιÝρωσÞ του στην Τουρκßα!
 
Ας ανοßξουμε μια χρÞσιμη παρÝνθεση. Καταλαβαßνουμε, φαντÜζομαι, γιατß η αριστερÜ κυριÜρχησε στον προοδευτικü χþρο και στους νÝους. Διüτι η δεξιÜ ταυτßστηκε με ü,τι πιο οπισθοδρομικü και σκοταδιστικü. Εßναι ηλßου φαεινüτερον üτι η μη αναγνþριση σε ¸λληνες πολßτες τÞς δυνατüτητας να συνÜπτουν γÜμο Þταν κατÜφωρη παραβßαση των ανθρωπßνων δικαιωμÜτων και κραυγαλÝα ανορθογραφßα στην ευρωπαúκÞ οικογÝνεια. ¼μως üλες οι προσπÜθειες να επιτραπεß ο πολιτικüς γÜμος προσÝκρουαν στη λυσσαλÝα (και καραμπινÜτα φασιστικÞ, θα προσÝθετα) αντßδραση της Εκκλησßας που τη σιγοντÜριζε η "ΔεξιÜ του Κυρßου”. Ακüμα και ο νüμος του ΠΑΣΟΚ, ο 1250/82 διÜλεξε τη συμβιβαστικÞ λýση του ισüκυρου για τον πολιτικü και τον θρησκευτικü γÜμο, συνεχßζοντας Ýτσι την εκχþρηση δικαιοδοσιþν της Πολιτεßας σε θρησκευτικοýς λειτουργοýς. Η ΝÝα Δημοκρατßα ενÝδωσε στις πιÝσεις του κλÞρου και στις κατÜρες και τις απειλÝς για αφορισμοýς των δεσποτÜδων και καταψÞφισε τüτε το σχετικü νομοσχÝδιο!
 
Κλεßνει η παρÝνθεση και πÜμε στη συνÝχεια της ελληνικÞς νομικÞς παρÜνοιας. Αφοý λοιπüν η συνθÞκη της ΛωζÜνης δεν μας υποχρεþνει να αποδεχüμαστε τη σαρßα, για ποιον λüγο ΟΛΕΣ οι ελληνικÝς κυβερνÞσεις απü το 1923 και δþθε την αποδÝχθηκαν; Και σε ποιο νομικü υπüβαθρο βασßζεται αυτÞ η ανÞκουστη αντικανονικüτητα;
 
Η απÜντηση στο πρþτο ερþτημα εßναι απλÞ: διüτι üλες οι ελληνικÝς κυβερνÞσεις Üσκησαν στο θÝμα της μουσουλμανικÞς μειονüτητας κοντüφθαλμη, κουτοπüνηρη, ψηφοθηρικÞ πολιτικÞ που Ýσπρωχνε τη μειονüτητα στην αγκαλιÜ της ¢γκυρας, εκτουρκßζοντας ακüμα και τους ΠομÜκους. ¼λη η "πολιτικÞ" τους περνοýσε μÝσω των διορισμÝνων μουφτÞδων που με τη δικαστικÞ τους εξουσßα Þλεγχαν τον πληθυσμü και λειτουργοýσαν (Þ, τουλÜχιστον, αυτü επεδßωκε το σýστημα) ως υπüγειοι κομματÜρχες. Αν οι μουφτÞδες Ýπαυαν να λειτουργοýν ως δικαστÝς, το πολιτικü σýστημα θα Ýχανε τα "γκÝμια” της μουσουλμανικÞς κοινüτητας. Αντß δηλαδÞ να παρÜσχει στους ΜουσουλμÜνους της ΘρÜκης ßσα δικαιþματα αλλÜ και ßσες υποχρεþσεις, το κρÜτος των Αθηνþν τους γκετοποßησε, Ýχοντας ως μακρý χÝρι του τους διορισμÝνους και μισθοδοτοýμενους απ’ αυτü μουφτÞδες.
 
Στο δεýτερο ερþτημα η απÜντηση εßναι πιο πολýπλοκη: η νομικÞ βÜση εßναι η συνθÞκη των Αθηνþν του 1913. Η συνθÞκη προσπαθοýσε να διευθετÞσει τα ζητÞματα των μουσουλμÜνων που εßχαν μüλις γßνει πολßτες του Ελληνικοý κρÜτους, καθþς τα εδÜφη στα οποßα κατοικοýσαν προσαρτÞθηκαν στην ΕλλÜδα, μετÜ τους νικηφüρους Βαλκανικοýς πολÝμους. Αυτοß οι πληθυσμοß αναγνþριζαν ως θρησκευτικοýς ηγÝτες και δικαστÝς τοýς κατÜ τüπους μουφτÞδες. Η συνθÞκη των Αθηνþν που προσπαθοýσε να αντιμετωπßσει üπως - üπως τα τερÜστια οργανωτικÜ προβλÞματα που προÝκυψαν απü τον ξαφνικü διπλασιασμü της Ýκτασης του Ελληνικοý κρÜτους δεν Þθελε να ανοßξει καινοýργια μÝτωπα. Και Üφησε το καθεστþς üπως Þταν: οι μουσουλμÜνοι στον μουφτÞ, οι χριστιανοß και οι υπüλοιποι στον δικαστÞ.
 
Και πþς θα οριζüταν κÜποιος ως μουφτÞς; Η συνθÞκη "σεβÜστηκε” την παρÜδοση: θα τον εξÝλεγαν οι ομüθρησκοß του. ¸τσι üμως δημιουργοýσε Ýνα ακüμα πρüβλημα. Το Ελληνικü Σýνταγμα (και το σημερινü αλλÜ και το αναθεωρημÝνο σýνταγμα του 1911 που ßσχυε την εποχÞ της ΣυνθÞκης, εδþ), δεν προÝβλεπε εκλογÞ για δικαστικοýς λειτουργοýς, παρÜ μüνο διορισμü απü το κρÜτος. ¼μως το ΙσλÜμ Þταν (και συνεχßζει να εßναι) Ýνα σýστημα θρησκευτικþν κανüνων που λειτουργοýν ως νüμοι. Ο μουφτÞς που θα εξÝλεγαν οι ¸λληνες μουσουλμÜνοι θα Þταν και ο φυσικüς τους δικαστÞς. Τι κÜνουμε στην περßπτωση; Η λýση βρÝθηκε με τον κλασικü ελληνικü τρüπο: το κρÜτος παρανüμησε! Αγνüησε τη συνθÞκη που υπÝγραψε και αποφÜσισε να διορßζει τους μουφτÞδες, αδιαφορþντας για τα συνταγματικÜ προβλÞματα που δημιουργοýσε ακüμα και τüτε η καθιÝρωση δýο νομικþν συστημÜτων. Οι απßστευτες νομικÝς ακροβασßες που επιστρατεýτηκαν üλα αυτÜ τα χρüνια, για να ισχýει και να μην ισχýει ταυτüχρονα η ΣυνθÞκη των Αθηνþν περιγρÜφονται με πολλÝς λεπτομÝρειες απü τον καθηγητÞ του Πανεπιστημßου Μακεδονßας Κωνσταντßνο Τσιτσελßκη, εδþ.
 
Θα περßμενε κανÝνας πως αυτü το καθεστþς θα Þταν προσωρινü και σýντομα θα αποκαθßστατο η κανονικüτητα, δηλαδÞ, οι ¸λληνες μουσουλμÜνοι θα εξÝλεγαν τους μουφτÞδες οι οποßοι üμως δεν θα εßχαν ρüλο δικαστÞ και θα περιορßζονταν στα αμιγþς θρησκευτικÜ τους καθÞκοντα, ενþ για κÜθε νομικü θÝμα αρμüδια θα Þταν τα ελληνικÜ δικαστÞρια.
 
Αμ, δε! ΜÝχρι σÞμερα, ισχýει αυτü το sui generis καθεστþς το οποßο αγνοεß ακüμα και στοιχειþδεις δικονομικÝς αρχÝς, üπως πολý χαρακτηριστικÜ περιγρÜφει ο επßκουρος καθηγητÞς της ΝομικÞς ΣχολÞς του Δημοκριτεßου Πανεπιστημßου ΘρÜκης, ΓιÜννης ΚτιστÜκις, εδþ. Και καλεßται πλÝον το Ευρωπαúκü ΔικαστÞριο Ανθρωπßνων ΔικαιωμÜτων του Στρασβοýργου να αποφανθεß για το αν Ýνα απαρχαιωμÝνο και απÜνθρωπο ισλαμικü δßκαιο θα συνεχßσει να εφαρμüζεται στη χþρα που γÝννησε τη δυτικÞ Δημοκρατßα.
 
"Η απüφαση αναμÝνεται με πολý ενδιαφÝρον" επισημαßνουν üσα Üρθρα αναφÝρονται στο θÝμα. ΛιγοστÜ Üρθρα, σε λιγοστÜ ΜΜΕ, καθþς οι κατευθυνüμενες ντουντοýκες που ονομÜζονται δημοσιογρÜφοι "θÜβουν" οτιδÞποτε αναδεικνýει τη διαχρονικÞ παρανομßα του ελληνικοý κρÜτους και τη διακομματικÞ αβελτηρßα του πολιτικοý συστÞματος. ¼ντως αναμÝνεται με ενδιαφÝρον η απüφαση! ¼χι üμως για το ποια θα εßναι, αλλÜ για το πþς θα την εφαρμüσει η ΕλλÜδα. Διüτι δεν υπÜρχει οýτε μßα πιθανüτητα στο... Üπειρο, το Στρασβοýργο να αποδεχθεß τη διατÞρηση δýο νομικþν συστημÜτων σε ευρωπαúκü κρÜτος του 21ου αιþνα, με κατÜφωρη καταπÜτηση των ανθρωπßνων δικαιωμÜτων. Δεν υπÜρχει περßπτωση ευρωπαúκü δικαστÞριο να δεχθεß üτι κÜποιος δεν Ýχει δικαßωμα να αποφασßσει σε ποιους, μετÜ θÜνατον, θα κληροδοτÞσει την περιουσßα του, üτι το αγüρι κληρονομεß διπλÜσιο μερßδιο απ’ ü,τι το κορßτσι, üτι η γυναßκα δεν Ýχει δικαßωμα να ζητÞσει διαζýγιο απü τον Üνδρα της, üτι την εποπτεßα των ορφανþν απü πατÝρα Ýχει üχι η μητÝρα αλλÜ ο κοντινüτερος Üνδρας συγγενÞς του πατÝρα, κι üτι Ýνα κορßτσι 10 ετþν μπορεß να παντρευτεß και μÜλιστα δι´ αντιπροσþπου, χωρßς να παρευρßσκεται καν στον γÜμο του!  (Περισσüτερα εδþ)
 
Η ΕλλÜδα θα φÜει Ýνα ακüμα ηχηρü χαστοýκι ως Ýνα αναχρονιστικü failed state το οποßο δεν κατÜφερε εδþ και 104 χρüνια να διευθετÞσει Ýνα τüσο χοντροκομμÝνο νομικü απολßθωμα.
 
Και üπως περιμÝνουμε την ελεημοσýνη των ξÝνων για να μην χρεοκοπÞσουμε οικονομικÜ, περιμÝνουμε τη δικαστικÞ απüφαση των ξÝνων για να καταργÞσουμε Ýνα σýστημα üνειδος, χρεοκοπßα κÜθε Ýννοιας Δικαßου, που μας εξευτελßζει διεθνþς. Σε λßγο καιρü, το πολý μÝχρι το φθινüπωρο, με απüφαση üχι του αντßστοιχου τμÞματος αλλÜ της ολομÝλειας (καθþς θεþρησε το θÝμα μεßζονος σημασßας) του Ευρωπαúκοý Δικαστηρßου των Ανθρωπßνων ΔικαιωμÜτων, η σαρßα θα Ýχει καταργηθεß στη ΘρÜκη και στην ΕλλÜδα, κÜτι για το οποßο ο γρÜφων και η "Δημιουργßα, ξανÜ!" δßνουμε αγþνα απü το 2011.
 
Θα εßναι κι αυτÞ μια νßκη της νεωτερικüτητας, με Ýναν και πλÝον αιþνα καθυστÝρηση. Και μια ακüμα απüδειξη üτι εßναι οι πολßτες αυτÞς της χþρας που δßνουν τη μÜχη του εκσυγχρονισμοý, σε πεßσμα των μικροπολιτικþν συμφερüντων των κυβερνÞσεων. Και μÜλιστα, κüντρα στα οπισθοδρομικÜ Ýθιμα της ßδιας της κοινüτητÜς τους. Ακοýγεται οξýμωρο, αλλÜ τον ισλαμικü νüμο τον οποßο και το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ χρησιμοποιοýσαν ως εργαλεßο εξαγορÜς ψÞφων θα τον γκρεμßσει, μÝσω Στρασβοýργου, η πρωτοβουλßα μιας μουσουλμÜνας! Σου χρωστοýμε ευγνωμοσýνη, ΧατιτζÝ ΜολλÜ Σαλß.
*Ο κ. ΘÜνος ΤζÞμερος εßναι πρüεδρος του κüμματος "Δημιουργßα, ξανÜ!" και περιφερειακüς σýμβουλος ΑττικÞς