The strong voice of a great community
ÉáíïõÜñéïò 2018

Ðßóù óôï åõñåôÞñéï

Το συλλαλητÞριο αλλÜζει τα δεδομÝνα

Του ΓιÜννη ΣιδÝρη

Το συλλαλητÞριο Ýγινε, η συμμετοχÞ Þταν μεγαλýτερη του αναμενüμενου, διακρινüταν απü ενθουσιασμü και πÜθος.

Οι üποιες γραφικÝς εμφανßσεις με ενδυμασßες, πανοπλßες και Üλογα, οι üποιες ΧΑτικες περσüνες χρησιμοποιÞθηκαν ως «απüδειξη» της φασιστικÞς συγκρüτησης των συμμετεχüντων, δεν αλλοιþνουν την εντυπωσιακÞ εικüνα. Η επιτυχßα του αξιοσημεßωτη δεδομÝνου της ατüφιας εθνικιστικÞς πολιτικÞς ταυτüτητας των διοργανωτþν (üμως üταν τα κüμματα αφÞνουν χþρο, μοιραßα θα τον καλýψουν οι «παρεßσακτοι»), της ελλιποýς αναγνωρισιμüτητας των ομιλητþν, του πÝπλου σιωπÞς που απλþθηκε απü τα μεγÜλα ΜΜΕ, και της οξεßας προσπÜθειας απαξßωσÞς του στα social media. Ακüμη και την þρα που διεξÞγετο, η ΕΤ3 δεν κÜλυψε Ýνα μη αρεστü μεν αλλÜ εκ των πραγμÜτων μεγÜλο γεγονüς της πüλης της. Χωρßς ενσυναßσθηση, την ßδια þρα μας σÝρβιρε την ειδυλλιακÞ λαογραφικÞ χαλαρüτητα μιας ΚυριακÞς στο χωριü!

Τα ανωτÝρω εßναι ψυχρÞ παρατÞρηση, üπως και η διαπßστωση üτι το Μακεδονικü αναδýθηκε απü την λÞθη και τη φαινομενικÞ αδιαφορßα χρüνων, και γßνεται ξανÜ μßα εκ των συνιστωσþν των πολιτικþν εξελßξεων. Τις μπολιÜζει,  τις επηρεÜζει, και δυσχεραßνει τις διαπραγματεýσεις της κυβÝρνησης, που θαρροýσε üτι θα ξεμπλÝξει εýκολα με αυτü χωρßς πολιτικü κüστος, ως να Þταν το μνημüνιο που δεν Ýσκισε.

Η μεγÜλη συγκÝντρωση δημιουργεß πßεση üχι μüνο στη ΝΔ, üπως Þλπιζε η κυβÝρνηση, αλλÜ σε üλα τα κüμματα του δημοκρατικοý τüξου, üπως και στον ΣΥΡΙΖΑ,  δεδομÝνου üτι αφενüς το ακροατÞριü του Ýχει  αλλÜξει, αφετÝρου γιατß ως κυβÝρνηση οι  ευθýνες του καθßστανται ιστορικÝς. Με τους χειρισμοýς του, κÜλλιστα το ΩσαννÜ των τριþν εκλογικþν αναμετρÞσεων μπορεß να καταλÞξει στο Σταýρωσον αυτüν - και δεν εννοοýμε… με σταυρü προτßμησης.

¹ταν εντυπωσιακÞ στα social media η ταýτιση Συριζαßων, αντιεξουσιαστþν, ΚΚΕδων και αρκετþν του ΚινÞματος ΑλλαγÞς, στην Üτεγκτη καταδßκη του συλλαλητηρßου. Δεν Þταν απλþς Ýκφραση αρνητικÞς γνþμης. ¹ταν υστερικÞ  προσπÜθεια απαξßωσης του κüσμου που συμμετεßχε.  Η μαρξιστικÞ Παιδεßα τους -  αν εßχαν, γατß Ýχουν πασαλεßμματα - θα τους βοηθοýσε να κατανοÞσουν üτι εßναι μεταφυσικÞ η αντßληψη πως  ξορκßζοντÜς Ýνα συλλαλητÞριο για εθνικÜ θÝματα, εξαλεßφεις και την κοινωνικÞ συνεßδηση του κüσμου ως προς αυτÜ.

ΕγκιβωτισμÝνοι στον νεωτερικü κοσμοπολιτισμü τους, τους  διÝφυγε το μÝγιστο:  Αυτüς ο κüσμος δεν βρÝθηκε εκεß για να διεκδικÞσει ωφελιμιστικοýς υλικοýς στüχους  αλλÜ μßα - κατ’ αυτüν - ευγενÞ ιδÝα.  Να εκφρÜσει την αßσθηση εθνικÞς αδικßας που νιþθει, απü την υπεξαßρεση που υφßσταται η ιστορικÞ και πολιτισμικÞ του κληρονομιÜ  (την οποßα θεωρεß παρακαταθÞκη προγüνων), απü το ψευδÝς εθνικιστικü κατασκεýασμα του Τßτο. Τα ΒαλκÜνια φευ δεν μποροýν  να ξεφýγουν απü την ιστορßα τους, και δη αυτÞς της δεκαετßας του 40. Και συνÞθως δεν εßναι η κοσμοπολßτικη – συγκριτικÜ με τους γεßτονες – ΕλλÜδα  η υπαßτια γι αυτü. 

Εδþ να σημειþσουμε Ýνα νÝο στοιχεßο που δεν εßχε εμφανιστεß το 92: Ο ΣΥΡΙΖΑ στα αντιμνημονιακÜ του χρüνια αναβßωσε λεκτικþς τον εμφýλιο με τους «προδüτες», τους «ΓερμανοτσολιÜδες και τους «ΤσολÜκογλου». ¸βαλε το λαü στο κλßμα εκεßνης της εποχÞς και τþρα το εισπρÜττει ως  μποýμερανγκ. Η Ýντονη καταδßκη του συλλαλητηρßου και η απüκρυψÞ του απü την κρατικÞ τηλεüραση, ανÝσυρε και Üλλες μνÞμες της εποχÞς. ¼πως ας ποýμε üτι το πρüβλημα του Μακεδονικοý που μας ταλανßζει εßναι αποτÝλεσμα των αποφÜσεων της ΚομμουνιστικÞς Διεθνοýς (καλÜ ξεμπερδÝματα!).      

ΠÜντως το κυρßως πρüβλημα που αναδýεται εßναι üτι αυτüς ο κüσμος με το αγνü πατριωτικü συναßσθημα, εßναι ευÜλωτος και εýπλαστος στα κηρýγματα του κÜθε τυχοδιþκτη λαοπλÜνου, Þ του κÜθε αλλοπαρμÝνου. ¼πως ας ποýμε ο Κρητικüς μαντηλοφüρος ομιλητÞς που ξÝφυγε απü το Μακεδονικü και Üρχισε απü μικροφþνου να φωνÜζει «αλÞτες-προδüτες - πολιτικοß», κÜνοντας εκτüς τüπου και χρüνου αφελÞ αντιμνημονιακÞ προπαγÜνδα και απαιτþντας «σε μια βδομÜδα να  πÜρουν τα μÝτρα πßσω».

ΧρειÜζεται μια επαναπροσÝγγιση αυτοý του λαοý για θÝμα της Μακεδονßας, εκ μÝρους üλου του πολιτικοý συστÞματος και κυρßως εκ μÝρους της κυβÝρνησης, κÜτι που εßναι δýσκολο, για την τελευταßα.  ¼ταν επß χρüνια χαρακτηρßζεις κÜθε λαúκÞ Üρνηση στο Μακεδονικü ως εθνικισμü (παραβλÝποντας ταυτüχρονα το Üκρατο και επιθετικü εθνικισμü των γειτüνων), δεν μπορεßς να κατανοÞσεις το πρüβλημα, να το επεξεργαστεßς και να το διαχειριστεßς.

ΧρειÜζεται μειλßχια  προσπÜθεια επεξÞγησης των προβλημÜτων που ανακýπτουν και των ορßων που Ýχει η χþρα μÝσα στο πλÝγμα των διεθνþν σχÝσεων, υποχρεþσεων και δεσμεýσεων. ¼σο τους βρßζεις ως φασßστες, ακροδεξιοýς και καθυστερημÝνους, του στÝλνεις στον ΜιχαλολιÜκο Þ Ýστω στον ΦρÜγκο Φραγκοýλη.

Και βÝβαια το μεγÜλο συλλαλητÞριο δýναται να αποβεß εμβρυουλκü δημιουργßας νÝου κüμματος. ¼ταν εναγκαλßζεσαι, θωπεýεις και διευκολýνεις το νÝο «ΜακεδονÜρχη» ελπßζοντας üτι το κüμμα αυτü θα αποκüψει ψÞφους απü τη ΝΔ, δεßχνεις ανεπßδεκτος μαθÞσεως. Ο μýθος του Δοýρειου ºππου,  θα Ýπρεπε να σου θυμßζει üτι οι Τρþες το εξÝλαβαν ως δþρο και απÝβη η καταστροφÞ τους.