The strong voice of a great community
ÄåêÝìâñéïò 2014

Ðßóù óôï åõñåôÞñéï

Η ΕλληνικÞ γλþσσα και ο Πολιτισμüς, στο ΝΟΣΤΟ της ΑργεντινÞς

fas politfaspolit2
Τον χαιρετισμü γρÜφει ο επαναπατριζüμενος Θεσσαλüς Πολßτης-συγγραφÝας ΒÜιος Φασοýλας
                             *                                     *                                     *
 «Στο ΜπουÝνος ¢ιρες θα χτυπÜει για 72 þρες η καρδιÜ του ελληνικοý πολιτισμοý, απü τις 3 Ýως τις 5 Δεκεμβρßου, μια και εκεß θα διεξαχθεß το 4ο    ΔιεθνÝς Ελληνικü ΣυνÝδριο «ΝΟΣΤΟΣ». Το ΣυνÝδριο θα γßνει υπü την αιγßδα της ελληνικÞς πρεσβεßας στο ΜπουÝνος ¢ιρες και του πανεπιστημßου ΜπελγρÜνο, ενþ το συντονισμü Ýχει η μη κερδοσκοπικÞ ελληνικÞ πολιτιστικÞ οργÜνωση της ΑργεντινÞς «ΝΟΣΤΟΣ».
ΑγαπητÞ κ. πρüεδρε του «ΝΟΣΤΟΥ», αγαπητοß σýνεδροι, φßλες και φßλοι, πρþτα απ’ üλα θÝλω να ευχαριστÞσω τα μÝλη του Συμβουλßου, για την ευαισθησßα να με προσκαλÝσετε στο 4ο ΔιεθνÝς Ελληνικü ΣυνÝδριο και να σας ευχηθþ κÜθε επιτυχßα στους προβλεπüμενους ευγενεßς στüχους σας. ΧαρÜ και τιμÞ να βρεθþ, Ýστω και νοερÜ,  ανÜμεσÜ σας ελπßζοντας πως και αυτü το ΣυνÝδριο να γßνει και να μεßνει σημεßο αναφορÜς στις ευγενεßς επιδιþξεις της ΟμογÝνειας. Εκ μÝρους του ΔΣ της ¸νωσης ΕλλÞνων Λογοτεχνþν ΣυγγραφÝων των ΠÝντε Ηπεßρων- ΕΕΛΣΠΗ, την οποßα Ýχω τη χαρÜ και την τιμÞ να εκπροσωπþ, σας μεταφÝρω θερμü χαιρετισμü!
          *                                     *                                    *
« Θ   Ý   λ   ω
ΘÝλω σε μιαν Üκρη να ακουμπÞσω την ψυχÞ μου
και το σþμα που την τυλßγει,   /   και εκεß να δω της ζωÞς μου,
Ýνα, Ýνα τα σημÜδια να περνÜνε   /  και να μη μου βγαßνει δÜκρυ.
ΘÝλω να μεθýσω στην λαýρα ενüς καλοκαιριοý,
με Ýνα ροδοκüκκινο Þλιο,   /  Ýνα ατελεßωτο ηλιοβασßλεμα.

ΘÝλω μια πÝτρα κοντÜ στη θÜλασσα,
και Ýνα ελαφρý κýμα να γλυκαßνει τις λαβωματιÝς του χρüνου,
και σαν ασπρüμαυρη ταινßα να βλÝπω πþς πÝρασαν τα χρüνια
και να μην θυμÜμαι που να’ ναι η αρχÞ και ποιο το τÝλος.

ΘÝλω να κοσκινßσω την Üμμο στα χÝρια μου  / και σαν διαμÜντια στις παλÜμες,
να μεßνουν τα üνειρÜ μου τα χαμÝνα, οι ελπßδες
και εκεßνα που νüμιζα ü, τι.... μποροýσα να κατακτÞσω.

ΘÝλω γυμνÞ απü υποκρισßες και ψÝματα να τρÝξω,
Σε αλλüκοτους σκοτεινοýς απατηλοýς δρüμους
Για να βρω το παιδß.   /  Το μωρü που χÜθηκε.

Να βρω το ε ß ν α ι μου,   /  αγνü και παρθενικü,
κρυμμÝνο πßσω απ’ το φüβο...  /  Με την αθωüτητα Üθικτη στον καιρü,
και να μην ντροπιÜζομαι γι’ αυτü.   /  ΘÝλω να χαθþ στο χαμüγελü σου ,
üπως τüτε που εßμαστε ξÝνοιαστα μικρÜ.
Να σου φωνÜξω Ýνα καινοýριο και ανανεωμÝνο «σ’ αγαπþ»
και να εστανθþ πÜλι την αγÜπη σαν την πρþτη φορÜ.
¢σε με,
ΘÝλω να ονειρευτþ»

Το «ΘÝλω» εßναι Ýνα ποßημα της κας Χριστßνας Τσαρδßκου, το οποßο μαζß με Üλλα Ýργα της, βρßσκεται στην 4η Ανθολογßα της ΕΕΛΣΠΗ. ΕπιπλÝον επιθυμþ να τονßσω εδþ üτι τα ΣυνÝδρια δεν γßνονται μüνο για τους διοργανωτÝς, τους συνÝδρους και τους παροικοýντες στον τüπο διεξαγωγÞ τους, αλλÜ για ολüκληρο τον ελληνισμü, στην προκειμÝνη περßπτωση. Λοιπüν, για üσους δεν γνωρßζουν τη Χριστßνα Τσαρδßκου, αδρÜχνοντας την ευκαιρßα ας επιτραπεß στο γρÜφοντα μια σýντομη αναφορÜ:
«Χριστßνα Τσαρδßκου, ΑργεντινÞ.
ΓεννÞθηκα στο ΜπουÝνος ¢ιρες, ΑργεντινÞ απü γονεßς μετανÜστες. Σποýδασα ΙατρικÞ στην UniversidadNacionaldeBuenosAires, και ειδικεýτηκα σε ΓενικÞ ΧειρουργικÞ και ΠλαστικÞ ΧειρουργικÞ. Διευθýνω την χειρουργικÞ κλινικÞ «SanIsidroAesteticMedical». ΔιδÜσκω ελληνικÞ γλþσσα στο σχολεßο της ελληνικÞς κοινüτητας Πανελληνßων του ΜπουÝνος ¢ιρες. ΔιδÜσκω σε μορφωτικÜ σεμινÜρια φιλολογßας και εßμαι στο Δ.Σ. της «Société internationale des amis de Nikos Kazantzakis» (Argentina). Διευθýντρια της ραδιοφωνικÞς εκπομπÞς «ANTA- MOSIREENCUENTROCONGRECIA». Για το δημοσιογραφικü Ýργο τÞς εκπομπÞς, ταξßδεψα στην ΕλλÜδα τον Ιοýνιο του 2004, καλεσμÝνη απü το Υπουργεßο Τýπου στην Η` ΣυνÜντηση ελληνικÞς καταγωγÞς δημοσιογρÜφων σε ξÝνα ΜΜΕ. ¸χω γρÜψει δυο βιβλßα, και επßσης διÜφορα ποιÞματα, διηγÞματα και παιδικÜ παραμýθια».

Ξεκινþντας απü μια ωμÞ και δυσοßωνη πραγματικüτητα που αφορÜ την δραματικÞ κατÜσταση που Ýχει περιÝλθει η ΕλλÜδα, μια κατÜσταση-Οδýσσεια και χωρßς ΟδυσσÝα, στην οποßα, μετÜ απü 36 συναπτÜ Ýτη στη Γερμανßα (1970-2006) ο γρÜφων ως επαναπατριζüμενος πλÝον… πεßτε μετανÜστης στη χþρα μου!!..., βιþνω το δρÜμα της. Ο απüδημος ελληνισμüς μÝσω των φορÝων του και με μπροστÜρη τον ΑφÝντη Λüγο και τους χειριστÝς του, σε αυτÞ, λοιπüν, την χαλεπÞ εποχÞ, μπορεß να πρωτοστατÞσει, üπως το Ýχει κÜνει στο παρελθüν σε μýριες περιπτþσεις.
          ¼σο και αν στη δραματικÞ κατÜσταση που βρισκüμαστε, η εποχÞ προσφÝρεται για τη σφυρηλÜτηση της ενüτητας παν απ’ üλα που θα αποτρÝψει τα κακþς προσχεδιασμÝνα κεßμενα του καιροý μας. Εßναι μια «προσφορÜ» αντοχÞς, θα λÝγαμε Þ δοκιμασßας και αυτü διüτι με üσα συμβαßνουν στην ΕλλÜδα, ο ελληνισμüς, γηγενÞς και απüδημος προγραμματισμÝνα Þ μη, Ýχει περιÝλθει σε μια επικßνδυνη «αντιπαρÜθεση». ΥπÜρχουν απüδημοι που αποστρÝφονται τους γηγενεßς πολßτες θεωρþντας τους υπεýθυνους για την üλη κατÜσταση. Εßναι δικαιολογημÝνη μεν η οργÞ τους, αλλÜ η εμμονÞ στο üτι «οι Ýλληνες πολßτες φταßνε, καλÜ να πÜθουνε» üχι μüνο δεν βοηθÜ την κατÜσταση, αλλÜ, εσκεμμÝνα Þ μη, συμμετÝχουν στο παιχνßδι των μεγÜλων τερÜτων. Κι εδþ θα πρÝπει να δεßξουμε για ποιους λüγους αγαπÜμε την ΕλλÜδα! Και δεν εßμαστε οýτε εθνικιστÝς και πολý περισσüτερο δεν εßμαστε σοβινιστÝς. Εßμαστε διεθνιστÝς, αγαποýμε τους λαοýς και το δεßξαμε σε üλη την οικουμÝνη και σε üλους τους αιþνες. Και αυτü που ενστικτωδþς διδαχτÞκαμε το οφεßλουμε στην πατρßδα μας. Γι’ αυτü την αγαπÜμε, γι’ αυτü την πονÜμε και τη λατρεýουμε πιüτερο απü οποιοδÞποτε Θεü, «οργανισμü», «σýμμαχο», «φßλο», ελληνικü κüμμα, ¸λληνα κυβερνÞτη, «εθνÜρχη» Þ κομματÜρχη. Γιατß η ΕλλÜδα εßμαστε Εμεßς και γιατß η ΕλλÜδα δε μας πλÞγωσε ποτÝ!
          Δεν Ýχει Üδικο που λÝει ο ποιητÞς η ΕλλÜδα ποτÝ δε πεθαßνει. Ο «Νüστος» της ΑργεντινÞς το επιβεβαιþνει περιτρÜνως. ¢ξιοι οι συνεργÜτες-μÝλη του Διοικητικοý Συμβουλßου του «ΝΟΣΤΟΣ» και θερμþν συγχαρητηρßων που οι δραστηριüτητÝς τους Ýχουν απεγκλωβιστεß απ’ το εγþ, μεταβÞκανε στο εμεßς και εßναι Παγκοσμßως γνωστÝς, καθþς και η Πρüεδρος του ΔΣ του «ΝΟΣΤΟΥ» κ. Χριστßνα Τσαρδßκου üπου με την παρÜπλευρη συμμετοχÞ της και ως ενεργü μÝλος του Διοικητικοý Συμβουλßου της ¸νωσης ΕλλÞνων Λογοτεχνþν ΣυγγραφÝων των ΠÝντε Ηπεßρων(ΕΕΛΣΠΗ) μας τιμÜ δεüντως…
          ΧαρÜ και τιμÞ μου να παραβρεθþ, Ýστω και με το ταξιδιωτικü πνεýμα, σε αυτü το σπουδαßο 4ο ΣυνÝδριο στη μακρινÞ αυτÞ Χþρα, την ΑργεντινÞ, üπου ο εκεß ελÜχιστος αριθμητικÜ ελληνισμüς μας Ýχει γοητεýσει, συναρπÜσει και συγκινÞσει με τις πολυποßκιλες και αναρßθμητες πολιτιστικÝς δραστηριüτητÝς του. Εßναι Üξιο προσοχÞς και θαυμασμοý για Ýνα Σýλλογο, μια ¸νωση, μια Κοινüτητα, που ως κýριο αντικεßμενο Ýχουν τον Πολιτισμü με üλα τα χαρακτηριστικÜ του…, (γλþσσα, λογοτεχνßα-ποßηση, θÝατρο, τÝχνες, αθλητισμüς, ελληνισμüς κλπ…,) η επιβßωσÞ του να εξαρτιÝται απü μια ομÜδα ανθρþπων, η οποßα, üπως προανÝφερα, Ýχει κατακτÞσει το εμεßς. Αντßστοιχα, Ýχει εξουδετερþσει τη μιζÝρια, τη μικροπρÝπεια, τη μεμψιμοιρßα και Üλλα αρνητικÜ, μη συμβατÜ για τον Ýλληνα, ιδιαßτερα τον Ýλληνα της διασπορÜς, που η ξÝνη τον βοÞθησε στο ανÝβασμα του επιπÝδου του, σε σχÝση με τον γηγενÞ που οι «πολιτικÝς» καταστÜσεις τον μετεþρισαν σε χαμηλÜ επßπεδα. ΑυτÜ τα μειονεκτÞματα ο «ΝΟΣΤΟΣ», χÜρη στα αξιüλογα μÝλη του ΔΣ του, δεν τα Ýχει.
          Πως μπορεß κανεßς να τα παραβλÝψει και να μην τα επικροτÞσει! Πþς ημπορþ να μην επαναλÜβω μια καλημÝρα…, (που τον περασμÝνο χρüνο εßχα στεßλει στην ΑργεντινÞ..,) σε üλους εσÜς, που παρακολουθεßτε αυτü το ΣυνÝδριο με δυο ευλογημÝνες λεξοýλες:
«ΚαλημÝρα Ýλληνες! ΚαλημÝρα ΑργεντινÞ! ΚαλημÝρα ΕλλÜδα! ΚαλημÝρα απανταχοý Ýλληνες! Σαν πολßτης αυτοý του κüσμου, θεωρþντας υποχρÝωσÞ μου προς το συνÜνθρωπο που αγωνßζεται για τον πολιτισμü και τις αξßες μας, πÜντα εξÜρω το Ýργο τους καταθÝτοντας ταπεινÜ δυο λüγια τιμÞς και σεβασμοý. ΣÞμερα ξαναβλÝποντας την πολý αγαπητÞ μου συνοδοιπüρησα, φßλη, Üνθρωπο και γιατρü Χριστßνα Τσαρδßκου στο διαδßκτυο, ο Αργεντινüς Νüστος ξýπνησε τη δικÞ μου ανακατωμÝνη με πολλÜ συναισθÞματα νοσταλγßα: 
          ΚαλημÝρα αγαπητÞ μου Χριστßνα απü την ΕλλÜδα της σÞψης, των «σýγχρονων» δοýλων, των σκλÜβων, των ευρωÜτλαντων ραγιÜδων. ΚαλημÝρα απü την ΕλλÜδα των κομμÜτων, των εμπüρων και απατεþνων, των ληστþν και των λαμüγιων. ΚαλημÝρα απü την κÜποτε ΕλλÜδα του πνεýματος και σÞμερα του σκοταδισμοý. Σκοταδισμοý που και η ανημποριÜ, η αδιαφορßα, το βüλεμα, η θεληματικÞ απορρüφηση στο «σýγχρονο» σýστημα των πνευματικþν σου παιδιþν συντÝλεσε και συντελεß σε μεγÜλο βαθμü για τον πνευματικü καταποντισμü σου. ΚαλημÝρα ΕλλÜδα, καλημÝρα ¸λληνες, καλημÝρα ΑργεντινÞ, καλημÝρα απανταχοý σκαπανεßς του λüγου και δραγÜτες (üσοι εßστε), καλημÝρα Χριστßνα Τσαρδßκου, πρÝσβειρα του ελληνικοý πολιτισμοý στα πÝρατα της οικουμÝνης, ασßγαστη και Üγρυπνη δραγÜτισσα, πνευματικÞ κüρη της μητÝρας ΕλλÜδας, υπερασπßστρια του πολιτισμοý μας και μοναδικÞ-ζηλευτü φαινüμενο, που η μßμηση, Þ η ελÜχιστη ομοιüτητα για το Ýργο σου απü διανοοýμενους και τÝκνα του ελληνικοý πνεýματος, καθßσταται αδýνατη και αν üχι, τρομερÜ δýσκολη...» 

ΘÝλουμε να πιστεýουμε πως ο απανταχοý ελληνισμüς, μÝσα απü μια δýσκολη, ατÝρμονη, αφýσικη και βÜρβαρη…,(ßσως και ανεπιστρεπτß…,) κατÜσταση που Ýχει περιÝλθει σÞμερα η ΕλλÜδα, δεν διατßθεται να την παραδþσει στων ονÜγρων-μερκαντιλιστþν συμμορßα! Εßτε πρüκειται για «Ýλληνες» τελευταßας ποιüτητας (που θυμßζουν Þ μοιÜζουν τον ΕφιÜλτη του Λεωνßδα), εßτε πρüκειται για «σýγχρονους» ξÝνους αποικιοκρÜτες, που τις κοýπες τους…, (üμοιες με τον ΚαρπÜθιο δρÜκουλα που Ýπινε το αßμα…,) γεμßζουν με ιδρþ και πßνουν αßμα ελληνικü. ΕÜν λοιπüν ο ελληνισμüς δεν διατßθεται για ακüμα περισσüτερη αφαßμαξη-εισβολÞ: εθνικÞ, κοινωνικÞ, οικονομικÞ, ιστορικÞ, πολιτιστικÞ, νοηματικÞ και Üλλες αξßες και ιδανικÜ που συνθÝτουν τον Ýλληνα και τον ελληνισμü με τα κýρια και Παγκüσμια γνωστÜ χαρακτηριστικÜ την ελληνικÞ γλþσσα και τον πολιτισμü μας, οφεßλει να αντισταθεß με κÜθε τρüπο. 
Μας κλÝψανε τα γλυπτÜ μας για να δεßχνουν πως εßναι πολιτισμÝνοι, μα εßναι απολßτιστοι και βÜρβαροι. ΣÞμερα μας κλÝβουν την ΕλλÜδα και η κλεψιÜ αυτÞ πραγματοποιεßται χÜρη στους ανθÝλληνες κυβερνÞτες…, üπως τους χαρακτηρßζουν οι Ýλληνες Πολßτες…

Στα ΣυνÝδρια, üπως και σε αυτü το 4ο του «ΝΟΣΤΟ», με περιεχüμενα πολιτιστικþν ενδιαφερüντων, οι προβληματισμοß καθ’ üλη τη διÜρκεια των συνεδριακþν ημερþν αποκτοýν κυρßαρχο ρüλο.
ΕξÜλλου το θÝμα που θÝτει η «ελληνικÞ πολιτιστικÞ οργÜνωση της ΑργεντινÞς «ΝΟΣΤΟΣ» üτι, «Στο ΜπουÝνος ¢ιρες θα χτυπÜει για 72 þρες η καρδιÜ του ελληνικοý πολιτισμοý…» σαφþς θα πρÝπει να προβληματßσει Üπαντες που συμμετÝχουν, Ýτσι þστε το αποτÝλεσμα που θα προκýψει και τα μηνýματα που θα ξεχυθοýν στους δρüμους του ΠλανÞτη να φτÜσουν σε εκεßνους που εγκληματικÜ διαχειρßζονται τις τýχες της Χþρας μας και των ανθρþπων μας και σε üλους τους Συλλüγους, Ενþσεις, Κοινüτητες, που τÜχα μου, κüφτονται για τον πολιτισμü και τη γλþσσα.
Προβληματισμοß, σκÝψεις, λüγοι και αντßλογοι, προτροπÝς και προτÜσεις, γßνονται συνθετικοß κρßκοι üταν αποτρÝπουν τη νοσταλγßα για το χτες και το σÞμερα και απομονþνουν το εγþ μÝχρι την πλÞρη αποσýνθεσÞ του. Λοιπüν, νοσταλγßες Ýχει ο Ýλληνας στο πετσß του üχι και λßγες, ιδιαßτερα απü την προσπÝλαση του παγερüχνωτου και χαρüτριχου περασμÝνο αιþνα. Μην ξαναγßνουμε νοσταλγοß και θα μιλοýμε για τωρινÞ χαμÝνη πατρßδα…
Λοιπüν, üσοι εναπομεßναντες Ýλληνες, κληρονüμοι μιας τρανÞς κληρονομιÜς, παιδιÜ μουσþν και θεþν, αυτüς, εσý, εγþ, εκεßνοι και οι Üλλοι, αν θÝλουμε να μοιÜσουμε τους προγüνους μας, αν θÝλουμε να δεßχνουμε ζωγρÜφοι και μουσουργοß, αν θÝλουμε να τραγουδÞσουμε με τις αρχαßες μελωδικÝς Üρπες των θεþν, μουσþν και ποιητþν υμνþντας τη ζωÞ και τα σýμπαντα και στηριχτοýμε πÜνω στον Παγκüσμιο Ουμανισμü και ζωγραφßσουμε τις δýσεις και τις ανατολÝς με τα πολýμορφα αστρÜμματÜ μας, εßναι βÝβαιο πως μποροýμε να γυρßσουμε τα σκüτη στα σκοτÜδια.
ΕÜν ως κýρια χαρακτηριστικÜ μας Ýχουμε την αισιοδοξßα, πλαισιωμÝνη με τα αρχιτεκτονικÜ κτßσματÜ μας, με τις Ýνδοξες και ιστορικÝς νßκες μας Ýναντι των ορδþν των βαρβÜρων, üπως εκεßνη του Λεωνßδα, του ΜεγαλÝξανδρου και μýριων μεταγενÝστερων αγωνιστþν του 21, της ΕθνικÞς Αντßστασης και Üλλων, üσοι λοιπüν απü μας καταφÝρναμε…, (και θα το καταφÝρναμε χÜρη στο πολιτιστικü και ζηλευτü χιλιετηρßδων μεγαλοýργημα…,) να Ýχουμε πα στα κοντÜρια μας χαραγμÝνη την αισιοδοξßα προς κÜθε κατεýθυνση, τüτε και μüνο τüτε θα Þμασταν Üξιοι των προγüνων μας και συνεχιστÝς αυτοý του μεγαλεßου αν καταφÝρναμε να μεταφερüμασταν απ’ το εγþ στο εμεßς… Αυτü λοιπüν, «απ’ το εγþ στο εμεßς…» πολλοß απü μας üχι μüνο δεν το προσεγγßσαμε αλλÜ και αν ακüμα κÜποιοι κÜποιες φορÝς προσπÜθησαν να το προσεγγßσουν εμποδßστηκαν. Αυτü ακριβþς ο «ΝΟΣΤΟΣ», üπως προανÝφερα, το Ýχει ξεπερÜσει.

ΒÝβαια η ελληνικÞ γλþσσα üσο και ο Πολιτισμüς γενικüτερα, για την… πολιτικÞ μητρüπολη εßναι Ýνα μεγαλειþδες θεαθÞναι και κωμικοτραγικÞ ρουτßνα. ΓνωστÜ πρÜγματα? χιλιοειπωμÝνα. Ευτýχημα που υπÜρχουν ξÝνοι φιλÝλληνες υποστηριχτÝς σε κοινοβοýλια, φιλÝλληνες καθηγητÝς διαφüρων πανεπιστημßων και ακαδημιþν του κüσμου, Üλλοι επιστÞμονες, λÜτρεις του ελληνικοý πολιτισμοý και της γλþσσας, που σε πολλÝς περιπτþσεις μας κÜνουν να ντρεπüμαστε που εßμαστε… Ýλληνες, απüγονοι μιας μεγÜλης πολιτιστικÞς κληρονομιÜς αλλÜ ανßκανοι να κουβαλοýμε αυτü τον πλοýτο.
Για τον ελληνισμü, απüδημο και γηγενÞ, ιδιαßτερα για τα σημερινÜ δεδομÝνα, ο πολιτισμüς θα πρÝπει να αποτελεß Ýνα καινοýριο εφαλτÞριο αγþνων και διεκδικÞσεων. Ο συγγραφÝας, üλων των επιπÝδων, οφεßλει να παρÜγει και Πολιτικü Λüγο. Πþς αλλιþς θα λÝγεται «Παγκüσμιος Πολßτης» üταν δε θα Ýχει ξεπερÜσει τα üρια τα δικÜ του και με μια προσφορÜ ελÜχιστη Þ ανýπαρκτη. Σε ποια «αγορÜ» θα εκθÝσει τα Ýργα του- λογοτεχνßα, ποßηση, θÝατρο, μουσικÞ και Üλλα, αν προηγουμÝνως μÝσω του Λüγου δεν φτιÜξει μια δικÞ του ΑγορÜ πνευματικοý επιπÝδου; Για τα σημερινÜ δεδομÝνα πολλοß εßναι εκεßνοι που πιστεýουν πως ο Λüγος εßναι ο μüνος που μπορεß να ανατρÝψει üτι κακü και Üσχημο συμβαßνει στην πατρßδα μας και στον κüσμο γενικüτερα. Και εßναι σωστü και απüλυτα φιλοσοφημÝνο.
Για τα σημερινÜ αποκρουστικÜ και βÜρβαρα δεδομÝνα δεν θα πεßραζε, αν εßχαμε μια Πατρßδα με τρýπια ποδιÜ, αλλÜ με ψυχÞ και νοικοκυρÜ. Τþρα Ýχουμε μια Πατρßδα «κοýκλα» Þ «βιτρßνα», αλλÜ σßγουρα ορφανÞ και στεßρα!
Στο απÝραντο Παγκüσμιο αλþνι του Απüδημου Ελληνισμοý με τους διÜφορους φορεßς που τον εκπροσωποýν, σ’ αυτü το αλþνι Ýχει παραταχτεß και ο Λüγος. Πιστüς συνοδοιπüρος στους περιπατητÝς απüγονους των θεþν και μουσþν, στιγμÞ δεν Ýμεινε απαθÞς και αδιÜφορος για το Παγκüσμιο γßγνεσθαι. Το μüνο που ζητοýσε και ζητÜ Þταν και εßναι το χÝρι και το νου που θα οπλßσει με την πÝννα και το πνεýμα. Αλλοý τα κατÜφερε και αλλοý συνÜντησε υλικÝς δυσκολßες. Εκεß που βρÞκε δυσκολßες Þταν το εγþ, üπως προανÝφερα, üσο αφορÜ τις Ενþσεις, Συλλüγους κλπ και βεβαßως η απουσßα της μητροπολιτικÞς ΕλλÜδας.
ΠÜραυτα, ο Λüγος που το ’χει συνÞθειο και καθÞκον, κινÞθηκε και λειτοýργησε σε Ýναν κüσμο που συγκροτÞθηκε σε ξÝνες πατρßδες. Αυτüς ο κüσμος εßναι ο δικüς μας κüσμος, που η μητÝρα (κομματικÞ)  ΕλλÜδα αγνüησε, αδιαφüρησε και μας περιÝπαιξε. Κι αυτüς ο πνευματικüς κüσμος μας, μικρüς στο νοýμερο μεγÜλος στο πνεýμα, δεν πρÝπει να εßναι σκυμμÝνος μüνο πÜνω στα Ýργα του. Οι σημερινÝς κοινωνßες, üπως οργανþνονται στους ομιχλþδεις ορßζοντες με απüλυτη πληρüτητα πλÞρους αφαßμαξης, δεν μποροýν να τους αφÞνουν αδιÜφορους κι οýτε η συνεßδησÞ τους θα πρÝπει να τους επιτρÝπει να αναπαýονται πÜνω στις «δÜφνες» τους! Ο αφουγκρασμüς και ο αγþνας για την καλυτÝρευση üχι μüνον του ελληνισμοý και του πολιτισμοý μας, αλλÜ και üλου του κüσμου, αποτελοýν προûπüθεση ýπαρξÞς των. Δεν μπορεß Ýνας συγγραφÝας, Ýνας υπηρÝτης του Λüγου και της ΤÝχνης, να αναπαýεται κι οι μÜζες να υποφÝρουν.
          Κλεßνοντας παραθÝτω σýντομο γραπτü διÜλογο φßλου μου συγγραφÝα απü τις ΗΠΑ. Μιλþντας για την τρÝχουσα κατÜσταση εßπαμε μεταξý Üλλων και τοýτα:
          «Χαßρομαι που τα λÝμε Ýστω και Ýτσι, αγαπημÝνε μου φßλε ………  που εδþ στα Τρßκαλα, στο σπßτι μου και σε μια χοýφτα φßλους Üφησες τη σφραγßδα σου. Νοσταλγüς κι εγþ, ßσως λιγüτερο απü σÝνα, ανακατεýομαι σαν σκαλßζω παλιüτερες, üπως λες, εποχÝς, αναζητþντας τη φροýδα ελπßδα, που Ýστω και με φροýδα πορευτÞκαμε αναζητþντας την αληθινÞ, η οποßα κατÜ περιüδους και εποχÝς και αυτÞ Üλλαζε "πρüσωπο" και εμεßς μπερδευüμασταν θυμßζοντας την εποχÞ των Σοδüμων και Γομüρρων. Τþρα, φßλε ……., και η φροýδα ελπßδα που οδηγεß στην αληθινÞ, δεν υπÜρχει. Ο ρους της "σýγχρονης" εποχÞς την Ýχει και αυτÞ διαλýσει, αφÞνοντας τον ΑφÝντη Λüγο μüνο, ορφανü απü Μοýσες, απροστÜτευτο και αντιμÝτωπο να μÜχεται τη "σýγχρονη" και πολυδαßδαλη Λερναßα ¾δρα σε üλα τα μÝτωπα….»

Για την υπομονÞ σας ευχαριστþ θερμÜ.
Στο 4ο ΣυνÝδριο εýχομαι κÜθε επιτυχßα. Ο απüηχüς του να σαρþσει τα οποιαδÞποτε κÜστρα που θα συναντÞσει στο διÜβα του.